Sairaala ja laitteita

Terveydenhuollon testialustojen nykytilasta ja kehitystarpeista

Kaksi uutta artikkeliamme valottavat terveydenhuollon testialustojen nykytilaa ja kehitystarpeita. Testialustojen arviointiin luotiin kypsyysmalli, joka sisältää kattavat 8 teemaa toiminnoista henkilökuntaan ja kestävään kehitykseen. Teemat sisältävät 54 tarkentavaa kysymystä. Julkaisut ovat osa Suomen Akatemian rahoittamaa Health Campus Turku 2.0 (337640) -hanketta.

Tutustu ja kiinnostu:

Development and pilot testing of a maturity assessment instrument for testbeds in health care

Eva Collanus, Emilia Kielo-Viljamaa, Janne Lahtiranta, Antti Tuomisto
Vol 15, No 4, 2023, 484-496
Finnish Journal of eHealth and eWelfare

Current challenges of healthcare co-creation and testbeds

Janne Lahtiranta, Eva Collanus, Emilia Kielo-Viljamaa, Antti Tuomisto
Vol 15, No 4, 2023, 497-4506
Finnish Journal of eHealth and eWelfare

Lisää tietoa Suomen 68 testialustapalvelusta löydät REDI SOTE -hankkeen loppujulkaisusta.

Katso myös muut uudet tuotoksemme: 6+1 työinformatiikan julkaisua aiheina tekoäly, kyberturva, työhyvinvointi ja digiloikat, datatalous, digituotekehittäminen, yrittäjyys, sote-alan resurssiviisaus ja 3D-tulostus valmistavaa teollisuutta uudistamassa.

Lisätietoja:

Antti Tuomisto