Osuu ja Uppoaa -hankkeen teollisen 3D-tulostuskoulutuslähettiläiden viesti otettiin kiinnostuneina vastaan yritysvierailulla VAK Oy:ssä

Osuu ja uppoaa! vieraili VAK Oy:ssä. VAK on varsinaissuomalainen 1972 perustettu perheyritys, joka valmistaa raskasta kuljetuskalustoa. Käynnin tarkoituksena oli tutustua yrityksen toimintaympäristöön, sekä tuoda tietoisuutta lisäävän valmistuksen ( teollinen 3D-tulostaminen) mahdollisuuksista.  Kuulijoiden lähtötiedot teollisesta 3D-tulostuksesta olivat varsin vaihtelevia. Osa oli tehnyt töitä muovitulosteiden kanssa ja osalla oli vain vähäiset perustiedot kyseistä teknologiasta.  ”Professori Antti Salmisen pitämää esitystä kehuttiin käytännönläheiseksi ja että se antoi erittäin hyvän kuvan siitä, missä lisäävässä valmistuksessa ollaan menossa vuonna 2023, kertoo alustarakennesuunnittelun tiimiesimies Mikko Lumikangas VAK Oystä.

Lumikankaan mukaan käynti herätti paljon keskustelua, miten VAK:lla voitaisiin hyödyntää Salmisen esityksessä käsiteltyjä tekniikoita.  ”Olen vakuututut siitä, että tämä vierailu lisäsi entisestään kiinnostusta Osuu- ja Uppoaa hankkeen uunituoreeseen koulutusmateriaaliin,# Lumikangas jatkaa.
Osuu ja uppoaa -hankkeen VR-teknologialla toteutettu koulutusmateriaali on kesäkuussa kaikkien Varsinais-Suomessa sijaitsevien yritysten käytössä.

Sovi tapaaminen Antti Tuomiston kanssa!

Hanke rahoitetaan osana unionin Covid-19-pandemian johdosta toteuttamia toimia.

Eu-lippu ja Vipuvoimaa logo