Mies mittaa työntömitalla 3D-tulostettua osaa.

Metallit, muovit, biomateriaalit – 3D-tulostuksen monet kohteet

Mitä sinä tulostaisit sinun yrityksessäsi? Metallia, muovia, biomateriaalia? Nykyisten asiakkaiden tuotteisiin ja palveluihin? Vai talon sisäisiin prosesseihin, laitteisiin, työmenetelmiin? Vai ehkä sittenkin kehittäisit uusien tuotteita ja palveluja, ja tuloksena uusia asiakkaita.

3D-tulostus, teollisessa mittakaavassa AM eli additive manufacturing on monille tuttu. Mutta mistä on kyse oikeasti? Mitä materiaaleja ja teknologioita voi käyttää? Mitä toimijoita alalla on? Mitä tutkimusta alalla ja Turussa tehdään? Mistä saada käytännönläheistä, ajantasaista tietoa kätevästi?

VASTAUS: Ota käyttöön ilmainen AM-perehdytysmateriaalimme Turun yliopistolta! Kiireiselle asiantuntijalle sovitettu mikro-oppimispaketti, jossa kattavasti teoria, teknologiat, materiaalit ja toimijat. Kaikki kätevinä 360videoina joko selaimella (pc, tabletti, puhelin) tai VR-laseilla.

Ota materiaali ja AMOU-tukipalvelumme käyttöösi tästä.

Sisältö on kattava, kuten kuva alla kertoo. Sitä voit selailla oman mielenkiintosi mukaan omaan tahtiisi. Tutustu sisältöön ja kun kysyttävää tulee, niin AMOU-palvelumme vastaa! VR-lasien kokeiluista sovitaan erikseen.

AM-sisältö ja EU-logo ESR rakennerahasto.

Tutustu AM-perehdytysmateriaalin demovideoon (Youtube).

28658 / Kuvaaja: Lennart Holmberg / Päivämäärä: 12.09.2023 / Mitä kuvataan: Turun yliopiston kauppakorkeakoulu ja teknillinen tiedekunta ovat tehneet 360-videoihin perustuvan suomenkielisen perehdytysmateriaalin, jolla halutaan saada yritykset nopeammin ottamaan käyttään 3D-tulostus. Miksi? Uusi teknologia lyö läpi hitaasti, vaikka potentiaalia olisi säästöihin, uusiin palveluihin ja ratkaisuihin. Asiaa esittelevät lehtori Antti Tuomisto, professori Antti Salminen ja erikoistutkija Ari Helin. Kuvataan heidät sekä härpäkkeitä. / Sijainti: Koneteknologiakeskus, Lemminkäisenkatu 28, Turku
Professori Antti Salminen, lehtori Antti Tuomisto ja erikoistutkija Ari Helin Koneteknologiakeskuksessa tutustuttamassa yrityksiä AM-teknologiaan uuden perehdytysmateriaalin avulla. (kuva Lennart Holmberg, Turun Sanomat)

Lisätietoja: Antti Tuomisto ja Turun yliopiston Osuu&Uppoaa-tiim

Eu-lippu ja Vipuvoimaa logo

Hanke rahoitetaan osana unionin Covid-19-pandemian johdosta toteuttamia toimia.