Tietosysteemin rakentaminen ja projektityö -diasarja (Data Education Ltd)

Konttorirationalisointia ja lävistysryhmä

Tekoälykeskustelu käy kuumana. Uudenlaiselle konttorirationalisoinnille on toki perusteita edelleen ja tekoäly auttaa siinä. Mutta miten kaikki nämä tietotekniset uudistukset saadaan leikkaamaan onnistuneesti läpi koko systeemin, organisaation, on edelleen hankala toteuttaa. Ehkä jo työelämästä poistuneen lävitysryhmän uudelleenmuotoilu saattaisi auttaa. Työinformatiikan avulla uudistettu lävistysryhmä takaisi sen, että työt sujuu, yksin ja yhdessä, asiakkaat on tyytyväisiä ja systeemi kokonaisvaltaisesti elinkelpoinen. Vaikuttava työhyvinvointiakin lisäävä tietotyöprojekti eli konttorirationalisointi olisi toteutettu onnistuneesti.

Katso Youtube-video Tietosysteemin rakentamisesta ja projektityöskentelystä audiovisuaalisesta opetusmateriaalista (Data Education Ltd) ja rentoudu: kaikki on hyvin!

On sitä ennenkin osattu systeemejä rakentaa. Aika kauan aikaa sitten jo tiedettiin, että vaatimukset muuttuu, systeemistä opitaan uutta ja ymmärrys syvenee projektin aikana. Ja että projektitiimissä pitää olla edustukset ja osaaminen kohdallaan. Ja ettei se tekniikka itse ole tarkoitus tai ratkaisu sellaisenaan. Ihmisistä tässä on kyse. Kokonaisista ihmisistä. Systeemityötä parhaimmillaan!

Siten tämä on myös kunnianosoitus kaikille ICT- eli atk-alalla toimineille ja parhaillaan työskenteleville, jotka tekevät töitä paremman huomisen eteen! Kiitos ja eteenpäin!

Yst.t., Antti

Data Education Ltd:n audiovisuaalinen kurssi (C-kasetti + väridiasarja) ”Tietosysteemin rakentaminen ja projektityöskentely”

Salkullinen dioja, useampia kursseja, tarjolla.

Kätevä audiovisuaalinen kokonaisuus. Kasettimankka puuttuu kuvasta.

Antti Tuomisto, lehtori
Work Informatics, Tietojärjestelmätiede