Autotehtaan liukuhihnalla kolme henkilöä keskustelee.

Kaikki joukolla 3D-tulostamaan: teoria & käytäntö tutuksi

3D-tulostuksen teoria ja käytäntö tutuksi kaikille – ilmaiseksi, suomeksi, missä vaan ja milloin vaan netistä. Turun yliopistossa kehitetty 3D-tulostuksen perehdytysmateriaali avataan ilmaiseen käyttöön sekä yrityksille, oppilaitoksille että kansalaisille! Olkaa niin hyvät: https://addmanu.utu.fi/

Professori Antti Salminen, Turun yliopiston kone- ja materiaalitekniikan laitos: ”Materiaalin ensisijaisena tavoitteena on parantaa suomalaisten yritysten kilpailukykyä uuden teknologian avulla – yhdessä korkeakoulujen kanssa. Uusi teknologia tarjoaa huikeita mahdollisuuksia monille johtuen tulostusteknologioiden ja -materiaalien runsaasta määrästä. Mutta kohteet pitää ensin tunnistaa ja ymmärtää 3D-tulostuksen lainalaisuudet riittävästi.”

Hankkeen vastaava johtaja, tietojärjestelmätieteen ja työinformatiikan lehtori Antti Tuomisto Turun yliopiston kauppakorkeakoulusta: – ”Tietoisuuden leviämisen edistämiseksi ja nopeuttamiseksi toteutimme tämän mikro-oppimiseen ja 360videoihin perustuvan materiaalin ja siihen liittyvän AMOU-palvelun. Materiaali on vapaasti kaikkien käytettävissä ja sen tavoite on herättää kiinnostus ja kysymyksiä 3D-tulostusta kohtaan. AMOU-palvelu (kuva alla) tarjoaa erilaisia kevyitä polkuja, jotka lähtevät materiaalin omatoimisesta tutustumisesta ja päätyen mahdollisesti yhdessä toteutettavaan räätälöityyn työpajaan. Oppiminen, uuden tiedon omaksuminen ja käyttöönotto kokemusperäisesti, on tavoitteena. Pilottien avulla yritykset pystyvät tekemään paremmin päätöksiä 3D-tulostuksen jatkohankkeista omassa yrityksessään.

AMOU-palvelun vaiheet
AMOU-palvelun vaiheet: Tutustu materiaaliin milloin ja missä vaan (1), keskustellaan ja opitaan lisää (2-3). Lopuksi muotoillaan tapauskohtainen toimenpide (4).

Sisältö on kattava (kuva alla)! Yli 400 minuuttia materiaalia kätevissä paketeissa. Etene oman kiinnostuksesi mukaan milloin ja missä vaan! Ja kun kysyttävää tulee: ota yhteyttä!
AMOU-palvelun päivitykset saat helpoiten kun tilaamalla täältä.

AM-sisältö ja EU-logo ESR rakennerahasto.

Ollaan yhteyksissä yhteistyön, opinnäytteiden ja liiketoiminnan sekä osaamisen kehittämisen parissa!

Lisätietoja: Antti Tuomisto ja Turun yliopiston Osuu&Uppoaa-tiimi
antti.tuomisto@utu.fi
040-7371533

Hanke osarahoitettiin osana unionin Covid-19-pandemian johdosta toteuttamia toimia.

ESR EU-lippu Vipuvoimaa ja TY logot