low hanging fruits of AI

Hyödyt esiin – AI-lähettiläät kokoontuvat 9.6. Varsinais-Suomessa

AI-lähettiläiden kick-off -tilaisuus 9.6.2021 klo 9-10.30 (Zoom)

“Tärkein tavoite että opitaan ja osataan sitten seuraavissa hankkeissa tehdä oikein.” (AI-lähettiläs, teknologiayritys, 20.5.2021)

Tämän totesi yksi AI-lähettiläs ja tästä hankkeessa on kyse. Tarjolla on perustietoa ja täydentävää osuvaa osaamista yritysten asiantuntijoille tekoäly- ja data-analytiikan työkaluista ja ratkaisuista. Osaamista, joka osoittaa konkreettisesti tekoäly- ja data-analytiikka ratkaisujen käyttöönoton askelmerkit ja edut, mutta myös haasteet ja riskit varhaisesta ideointivaiheesta toteutuksiin ja kumppanuuksiin. Mistä kannattaa aloittaa, miten ja keiden kanssa, mitä tehostetaan tai uudistetaan, onko tarvittavaa dataa, riittääkö datan laatu jne.

Tilaisuuden ohjelma

• Tervetuloa, lehtori Antti Tuomisto, Turun yliopiston kauppakorkeakoulu
  • Hankkeen esittely, erikoistutkija Ari Helin, Turun yliopiston kauppakorkeakoulu
  • Tekoäly ja sen hyödyntäminen, professori Jukka Heikkonen, Turun yliopisto, Tietotekniikka
    • Mitä tekoälyllä tarkoitetaan
    • Koneoppiminen ja sen haasteet
    • Miten käyttää tekoälyä onnistuneesti
    • Tekoälyn vaikutukset ja tulevaisuus
  • Data-analytiikan hyödyntämisen muistilista, erikoistutkija Paavo Nevalainen, Turun yliopisto, Tietotekniikka
  • Kysymykset, keskustelua, tilaisuuden lopetus, erikoistutkija Ari Helin, Turun yliopiston kauppakorkeakoulu

Tilaisuus on suunnattu etenkin keväällä 2021 aloittaneille AI-lähettiläille, joita on mukana jo lähes 30. Hankkeessa toteutetaan kaksi kierrosta, joista tämän vuoden ryhmä on jo täynnä. HUOM! Jos asia kiinnostaa, niin tervetuloa mukaan kuuntelemaan hankkeesta ja tekoälyn käyttöönoton perusteista. Ilmoittaudu mukaan: antti.tuomisto@utu.fi, niin saat osallistumislinkin tapahtumaan. Ensi vuoden ryhmässä on vielä tilaa.