AI-Lähettiläs edistää tekoälyratkaisuja yrityksissä

Turun yliopiston kauppakorkeakoulu tukee tekoälyn käyttöönottoa pk-yrityksissä. Astu portaille ja olet pian kuin kala vedessä AI:n parissa.

​Hankkeessa kehitetään käytännönläheinen AI-lähettiläs -toimintamalli yritysten, palveluntarjoajien ja korkeakoulujen verkoston käyttöön. Kohteena ovat erityisesti yritykset, joissa data- ja tekoälyratkaisuja ei ole vielä juurikaan käytetty, mutta joilla on tarvetta tai kiinnostusta uudistumiseen ja toimintansa kehittämiseen tekoälyn avulla.

Katso AI-lähettiläs -hankkeen UTU-tiedote.

Hanke toteutetaan ajalla 1.3.2021 – 28.2.2023.

Hankkeesta kiinnostuneet pk-yritykset voivat ottaa yhteyttä Turun osahankkeen vastuulliseen johtajaan, lehtori Antti Tuomistoon, puh. +358 40 737 1533, antti.tuomisto@utu.fi.

AI-lähettiläs -hanketta koordinoi Tampereen ammattikorkeakoulu. Turun yliopiston kauppakorkeakoulun yhteistyökumppanina toimii Turku Science Park Oy ja Tekoälykatemia (AIBA) https://sites.utu.fi/tekoalyakatemia. Hankkeen päärahoittaja on Euroopan sosiaalirahasto (ESR) ja rahoittajan edustajana hankkeessa on mukana Keski-Suomen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus.