AI-lähettien toinen kierros polkaistu käyntiin 26.4.

Turussa polkaistiin käyntiin 2. AIL-kierros 26.4. Tilaisuus tarjosi vauhdikkaita esityksiä ja hyvää keskustelua kapean tekoälyn konkreettisten hyötyjen parissa.

Kuten kuvasta näkyy, kapea tekoälypolku vie hieman mutkikkaiden CRISP-DM-vaihdeiden kautta sateenkaaren ja aarteen äärelle. Datan ja tekoälyn hyödyntäminen, tai ainakin sen valmistelu, pitää aloittaa viimeistään nyt, totesi professori Jukka Heikkonen Turun yliopiston Tietotekniikan laitokselta. Tästä kaikki osallistujat olivat samaa mieltä.

Kickoffiin osallistui läsnä 14 lähettilästä ja yksi 1. kierrokselle osallistunut lähettiläs, Sensoan Oy:n Jukka Kontulainen.

Puheet ja esitykset olivat innostavia, tästä on hyvä jatkaa. Kickoffin materiaalit voi ladata palvelimeltamme.

Lisätiedot:

Antti Tuomisto, lehtori